päin”, Tampereen Messujen projektipäällikkö Sami Siurola tiivistää.
Messukokemus uudelle tasolle mobiilisovelluksella Alihankinnassa oli käytössä uusi digitaalinen tapahtumajärjestelmä, joka yhdistää näytteilleasettajat ja kävijät entistä tehokkaammin ennen tapahtumaa, sen aikana ja sen jälkeen. Näytteilleasettajat pystyvät esittelemään yritystään, tuotteitaan ja palveluitaan kattavasti. Kävijöiden on helppo verkostoitua, suunnitella omaa aikatauluaan ja merkitä talteen mielenkiintoiset yritykset ja tuotteet.
Sovelluksesta löytyy helposti muun muassa pohjakartta, ohjelmatiedot, näytteilleasettajat ja tuotteet – kaikki yhdestä paikasta. Erityisen pidetty toiminto näytteilleasettajille oli liidien skannaus. Täysin uusi tapahtumaohjelmisto tarjoaa kokonaisvaltaisemman, älykkäämmän ja vaikuttavamman tavan kohdata, verkostoitua ja tehdä kauppaa.
Vuoden 2026 Alihankintamessujen teemana” Kasvu ja kansainvälisyys” Tulevaisuuden menestys syntyy kyvystä kasvaa ja halusta tähdätä pidemmälle. Ensi vuoden Alihankinta-messujen teema tarkastelee valmistavan teollisuuden mahdollisuuksia laajentua uusille markkinoille ja löytää valmiudet kansainvälistymiseen. Alihankinta 2026-messuilla avataan ovia kansainvälisille markkinoille, uudenlaisille rahoitusmalleille ja innovatiivisille teknologioille.
Tapahtuman pääkumppanina toimii DIMECC Oy: n johtama Make in Finland ‐ekosysteemi. Make in Finland kokoaa yhteen kaikenkokoiset valmistavan teollisuuden yritykset nopeuttamaan oppimista ja vauhdittamaan kansainvälistä kasvua. Ekosysteemissä on 60 partneria, jotka edustavat laajasti suomalaisen valmistavan teollisuuden arvoketjua.
” Alihankintamessut ovat MAKE in Finland-ekosysteemin päämessut ja keskeinen tapahtuma suomalaisen valmistavan teollisuuden arvoketjuyhteistyölle. Pääkumppanuuden kautta voimme lisätä nykyisten partnereiden näkyvyyttä ja houkutella uusia mukaan vahvistamaan laajempaa yhteistyötä ja kasvua. Tapahtuma on merkittävä kohtaamispaikka tuleville osaajille, jotka voisivat tuoda osaamisensa MAKEn yrityksille urapolkunsa aikana. Haluamme näyttää heille – ja maailmalle – millaista osaamista ja minkälaisia työmahdollisuuksia Suomesta löytyy”, MAKE-ekosysteemijohtaja Clémentine Arpiainen kertoo.
” Messut kokoavat kävijöitä noin 40 eri maasta, mikä tukee strategista tavoitettamme tehdä suomalainen teollisuus ja sen yhteistyön voima näkyväksi kansainvälisesti. Visiomme vuoteen 2030 mennessä on, että MAKE tunnetaan maailmanlaajuisesti vaikuttavimpana ekosysteeminä kestävän ja älykkään valmistavan teollisuuden saralla. Tämä pääkumppanuus on ehdottomasti yksi askel kohti tuota tavoitetta”, Arpiainen jatkaa.
” DIMECC Oy: n asiakkaat ovat tutkitusti teollisuuden menestyvimpiä yrityksiä. MAKE in Finlandissa kokoontuvat ne, jotka aikovat voittaa tulevaisuuden markkinoilla”, sanoo DIMECCin toimitusjohtaja Harri Kulmala. n
Lisätietoja: sami. siurola @ tampereenmessut. fi
Lähde: Tampereen Messut
4 / 2025 prometalli 47